.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشور را باید با مالیات اداره کرد، نه با پول نفت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر این که کشور را باید با مالیات اداره کرد و نه با پول نفت، گفت: در حالی که برنامه پنجم بر کاهش وابستگی بودجه به نفت تأکید دارد، بودجه سال90 بیش از بودجه 89 و سال‌های پیش از آن به نفت وابسته است.

به گزارش شمال نیوز "ارسلان فتحی پور" در گفت و گو با خانه ملت از افزایش وابستگی بودجه کشور به نفت در سال 90 خبر داد و از روند افزایش وابستگی بودجه سالانه کشور به نفت انتقاد کرد.

نماینده مردم کلیبر، هوراند، خدآفرین و آبش احمد در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تأکید برنامه پنجم توسعه مبنی بر قطع وابستگی بودجه کشور به نفت تا پایان این برنامه - یعنی تا سال 1395 - متأسفانه وابستگی بودجه به نفت در حال افزایش است و بودجه امسال نشانگر رویکردی است که نتیجه آن به‌طور حتم، قطع وابستگی به نفت نخواهد بود.

فتحی‌پور، با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: ادامه وابستگی اقتصاد کشور به نفت و درآمدهای ناشی از آن هم خلاف قانون است و هم بی‌توجهی به منافع نسل آینده، زیرا مصرف درآمدهای نفتی بدون تبدیل کردن آنها به سرمایه‌های تولیدی موجب می‌شود در آینده‌ای نه چندان دور کشور از همه جهات وابسته به بیگانگان باشد.

وی همچنین افزود: درست است که بودجه سال 90 از لحاظ حجمی افزایش چشمگیری دارد، اما باید توجه داشت که ما باید رفته رفته درآمدهای نفتی خود را به‌جای مصرف کردن در امور جاری و بی‌بازده، صرف سرمایه‌گذاری و تولید کنیم.



پول نفت باید صرف توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم افزایش نقش مالیات در اقتصاد کشور، گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز بیست ساله کشور، حرکت و رویکرد دولت در رویارویی با مخازن نفتی و گازی باید به‌گونه‌ای باشد که با استخراج و استفاده از این منابع، واحدهای صنعتی و تولیدی را توسعه داد و کشور را با مالیات دریافتی از این واحدهای تولیدی، اداره کرد، نه با پول حاصل از فروش نفت.

نمایندگان مجلس در زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه کشور، دولت را موظف کردند رویکرد‌های مالی و اقتصادی خود را در حین اجرای این برنامه‌ به گونه‌ای تغییر دهد که وابستگی بودجه سالانه کشور به نفت، تا پایان اجرای این برنامه یعنی تا سال 1395، به‌طور کامل قطع شود.

پس از ارائه لایحه بودجه 90 از سوی دولت به مجلس و پیشنهاد درآمد 57 هزار میلیارد تومانی دولت در سال 90، بسیاری از نمایندگان این درآمد را نشان رویکرد دولت در افزایش وابستگی به نفت ارزیابی کردند؛ البته کمیسیون تلفیق در جریان بررسی این لایحه درآمدهای دولت از نفت را حدود هفت هزار میلیارد تومان کاهش داد تا میزان وابستگی بودجه به نفت کم شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.